fredag 24 maj 2013

vecka 21

hej!
 
Veckan 21 har jag först testat att "plugga" som det kallas . Det var inte så svårt att förstå eftersom du sa innan hur man skulle göra. Så här gjorde jag ungefär.
 
1. Tog två plankor som du redan hade sågat färdigt. En liten och smal planka och en lite större och bredare planka.
 
2.Sen så marrkerade jag den större och den mindre plankan, med ett kors på den sidan jag skulle sätta ihop plankorna med.
 
3. Efter det så använde jag en "passare"   så att vi skulle markera på ett annat sätt och det skulle bli rakt. Då markerade jag ett strek under den tjocka plankan och nästan längst ner på den tunna plankan.
 
4. Efter det så använde jag ett ritsmått så att jag kunde mäta, hur lång skruv jag skulle ha i gruvdragaren , jag skulle ha en som var 6 mm lång, som jag sedan skulle skruva ett håll på en sida på varje planka, dom sidorna som jag hade markerat med ett kors.
 
5. sen var det bara att stoppa en skruv imellan plankorna och så var allt klart.
 

6. Man kunde även fortsätta med att "plugga" som det kallas och måla mm, om man ville men jag gjorde inte det.
 
 



 
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar